• onderstraat - Belfortstraat

    interieurvormgeving 2de jaar


    Het pand is gelegen in de Onderstraat en de Belfortstraat te Gent. In de woning moest zowel een privéruimte als een publieke functie aanwezig zijn. Als publieke ruimte had ik gekozen voor een cupcake-tea room. Deze bevind zich op de gelijkvloers. Voor het concept van deze ruimte heb ik me gebaseerd op de gekartelde papieren bakvormpjes van de cupcakes.  In de kelder van het pand bevinden zich de praktische zaken van de publieke functies waaronder de keuken.




    In het privé gedeelte woont er een jong koppel. Deze bevind zich boven de publieke functie. In dit gedeelte heb ik een grote vide gecreëerd die voor openheid en maximale daglicht binnenlaat.Verder heb ik ervoor gekozen om het slaapgedeelte zichtbaar boven de vide te voorzien. Bij deze krijgt het slaapgedeelte nog het nodige zonlicht. Voor een jong koppel kan dit een meerwaarde zijn.






    verdiep00