• bomastraat

    interieurvormgeving 1ste jaar


    Het pand is gelegen in de Bomastraat te Gent. Deze woning kan opgedeeld worden in twee functies. Het voorste gedeelte van het pand heeft een publieke functie en het achterste is voor privé gebruik. De woning is van een koppel met twee kinderen. De man beoefent als beroep chiropractor uit. Dit beroep kan hij in het voorste gedeelte uitoefenen. Tussen de publieke- en privé ruimte is er een tuin gelegen. Deze heb ik bewust in twee gedeeld zodat de patiënten van de chiropractor tijdens het bezoek een interessant kijk punt hebben.




    In het privé gedeelte heb ik er voor gekozen om de kinderen een gemeenschappelijke badkamer en dressing te geven. Voor de ouders heb ik grotere oppervlaktes voorzien voor het slaapgedeelte, omkleedruimte en badkamer. Verder heb ik voor hun in het tuingedeelte een jacuzzi voorzien. Ook heb ik een ontvangstruimte ontworpen waar ze hun gasten in een gezellige sfeer kunnen ontvangen. Verder is er een woonruimte, eetruimte en een keuken voorzien.