• 100m³

    interieurvormgeving 1ste jaar
    De vorm van de woning heb ik zelf mogen ontwerpen. De enige voorwaarden waaraan ik moest voldoen was dat het pand niet groter mocht zijn dan 100m³. De meest noodzakelijkste functies moesten aanwezig zijn zoals: leefruimte, keuken, slaapkamer, eetkamer, badkamer en een bureau. Omdat de woning niet groter dan 100m³ mocht zijn wilde ik  toch een grote openheid creëren.  In de leefruimte heb ik gekozen voor een cilinder vorm.  Deze komt net iets hoger dan de andere functies waardoor de lichtinval van alle zijden (360°) aanwezig is. Bij het slaapgedeelte heb ik gekozen om deze vorm terug te laten komen. Bij deze functie gaat het om een halve cilinder die op zijn zij ligt. Hierdoor creëer je meer gezelligheid. Onder het slaapgedeelte heb ik de bureau voorzien. Deze plannen zijn manueel getekend.